Gå til sidens hovedinnhold

Heder til kinoen i Kvinesdal

Kvinesdal-premie i film-kåring.

Nordisk Film har hatt to konkurranser gående i høst, den ene var for "Nordsjøen" og den andre for "Tre nøtter til Askepott", en film som leverte litt lavere enn forventet og en film som, mot alle odds, fortsetter å levere gode tall.

Nordsjøen

I denne konkurranse skulle Nordisk Film måle åpningen mot Bond og se på et helhetsbilde hvor også lokal markedsføring, aktivitet i SoMe og andre elementer spiller inn.

Premiene er 10.000 kroner til 1. plass, 5000 kroner til 2. plass og 3000 kroner til 3. plass. Tanken er at dette skal komme hele kinoen til gode i form av en aktivitet for alle ansatte.

Førsteplass: Stavanger

Det er ikke så lett å komme utenom Stavanger når vi snakker om Nordsjøen. Stavanger er på tredjeplass på filmens «toppliste» og har solgt 11 300 billetter, kun 700 billetter bak Bergen Kino på andreplass. De har lagt ned en solid innsats mot bedrifter og lykkes med det. Stavanger fikk også på plass en miniatyr boreplattform inne på kinoen i forbindelse med filmens premiere.

Andreplass: Tysvær

Tredjeplass: Kvinesdal

Kvinesdal utmerker seg ved å ha både bedre åpning enn Bond og bedre totalbesøk! Dette i seg selv er såpass imponerende at det rekker til en tredjeplass i konkurransen.

Kvinesdal kino fikk pris fra distribusjonsselskapet Nordisk Film for lanseringen av Flekkefjæringen John Andreas Andersens film «Nordsjøen». Dette i konkurranse med samtlige kinoer i Norge. Det er vi stolte av, sier kinosjefen.

– Premien er på 3000 kroner, og den skal brukes på å gjøre stas på de ansatte på kinoen, når situasjonen tillater. Det er verdt å nevne at selv om mye av kultur-Norge er stengt ned nå, så kjører vi kino i Kvinesdal hver kveld gjennom hele jula, sier kinosjef Jan Schou i Kvinesdal.