Gå til sidens hovedinnhold

Var strandet på flyplassen i åtte timer: – Kundeservicen har vært elendig

Artikkelen er over 1 år gammel

Flyplass-kaos og timevis med venting ble det som møtte Annja Smaaskjær på flyplassen i Las Palmas. – Det har vært elendig kundeservice, forteller hun.

For abonnenter

Annja Smaaskjær bor i Førde, men er fra Sira, og har vært på ferie på Gran Canaria med mannen. Hun forteller om timevis med venting og flyplass-kaos lørdag. De dro til flyplassen for å ta flyet hjem, men endte med å bruke flere timer til venting og kø.

De ankom flyplassen 15.30 i går og reiste derfra 23.30, helt utslitt.

– Vi fikk komme ut og videre fra gaten på flyplassen ved 21.30-tiden, og stod først i kaos-kø for å få informasjon fra vårt reiseselskap om hva vi burde gjøre. Det tok sin tid, da det var overfylt med folk, hvor vi fikk beskjed om å booke hotell selv. Vi måtte stå i en milelang taxikø for å komme oss fra flyplassen til hotellet, skriver Smaaskjær i en melding til Agder.

Får det dekket

Til slutt fikk de booket seg inn på hotellet NH Imperial Playa. Siden alt var fullbooket fikk de juniorsuiten.

– Vi har fått beskjed om at Norwegian skal dekke opphold og transport, bare jeg sparer på alle kvitteringer. Vi er glade for å ha kommet oss til et hotell, hvor vi har kunnet sove godt, få noe å spise, og ta en dusj. Vi har tenkt mye på dem som har måttet sove på flyplassen, skriver hun.

Dårlig kundeservice

De har booket en natt til på hotellet, på grunn av manglende informasjon. Hun opplever at informasjonen og behandling av kundene, både hos reiseselskapet TUI og Norwegian, har vært elendig.

– Spesielt Norwegian. SAS-kundene har fått en mye bedre behandling, og jeg ser at ikke dette kommer frem i tabloidene, påpeker hun, som forteller de pr. nå rådes til å bli værende inne.

– Sandpartiklene er ikke bra for lungene, og det blåser ganske kraftig. Mannen har likevel tatt seg en tur til dagligvarebutikken for å få mer å drikke, for du blir utrolig tørst av den tørre luften! Ellers har vi fått beskjed om at vi må være klare for å reise hvis det blir klart, men foreløpig peker alt på at vi blir her en natt til.

Presseansvarlig i Norwegian, Andreas Hjørnholm, har opplyst til NRK at deres fly står på bakken, og at alle fly må gjennom en teknisk sjekk før de kan fly igjen.